Aikibudo Nieuwerkerk biedt jeugd-Aikibudo lessen aan vanaf de leeftijd van rond de 9 jaar en worden op hetzelfde moment gegeven als de lessen met de volwassenen.
Het jeugd-Aikibudo is vanwege de ontwikkeling van de gewrichten een aangepaste vorm, waarbij er kleine verschillen zijn met het reguliere Aikibudo, maar een uitstekende voorbereiding wanneer uw kind rond de leeftijd van 13-14 jaar instroomt in de volwassenen-groep.

De jeugdlessen zijn een mix van Aikibudo en Kobudo, waarbij een deel van de les gewerkt wordt met een houten oefen-katana of een houten stok (meer informatie over Kobudo kunt u vinden onder het kopje Wapenlessen).
De wapenlessen leert uw kind onbewust bewegen zoals het terug te vinden is in het Aikibudo op een andere manier dat als “leuk” wordt ervaren door de jeugd.

Ontwikkeling

Uw kind ontwikkeld sterkt bij het opgroeien en sporten kan uitstekend helpen bij de ontwikkeling van uw kind.
Zonder dat ze het door hebben zal uw kind onder andere de spieren trainen en een betere basisconditie ontwikkelen.
Oefeningen worden zowel links- als rechtshandig uitgevoerd wat het motoriek zal ontwikkelen, terwijl men bezig is om hun balans te bewaren en snelheid op de juiste momenten kan toepassen. Met het oefenen van valbreken zal de kans op blessure wanneer uw kind buiten valt een stuk kleiner worden.

Naast de lichamelijke ontwikkelingen zal uw kind ook mentaal ontwikkelen. Doordat ze Aikibudo leren zal uw kind meer zelfvertrouwen ontwikkelen en mentaal sterker worden, ze zullen zich weerbaarder kunnen opstellen maar ook leren respectvol met elkaar te trainen.

Ontdekken

Omdat de jeugd en de volwassenen tegelijk trainen kan uw kind zien welke richting zij naartoe aan het werken zijn. In principe trainen de volwassenen en jeugd niet met elkaar, maar het kan incidenteel voorkomen dat een oefening in gemixte vorm wordt uitgevoerd.
Een bijkomend voordeel doordat de volwassenen en de jeugd tegelijk les hebben is dat u zelf ook de gelegenheid hebt om Aikibudo te komen trainen! Wanneer een gezinslid ook lid wordt bij Aikibudo Nieuwerkerk krijgt u 5 euro korting per extra gezinslid!

De jeugd van 9 jaar en ouder traint elke zondag ochtend van 10:30 tot 12:00 uur en de lessen kosten slechts 25 euro per maand. Er is de mogelijkheid voor jeugd van 11 jaar en ouder om óók op de donderdag avond van 20:15 tot 21:30 uur te trainen voor slechts 5 euro extra!

Kom snel langs voor een gratis proefles en interessante introductie-korting!

aikibudo