De Japanse budo kent verschillende wapens, zoals de stok maar ook het bekend Japanse samoerai wapen: de Katana. Aikibudo heeft kenmerken vanuit de Japanse zwaardkunst van het Katori Shinto Ryu en hierdoor zijn de wapenlessen een uitstekende aanvulling voor de regulieren Aikibudo lessen.

Katori Shinto Ryu

Het Tenshin Shoden Katori Shinto Ryu is een van de oudste en nog bestaande krijgskunst in Japan.Binnen het Katori Shinto Ryu wordt les gegeven in verschillende wapens, afhankelijk van het niveau van de leerling, waaronder met de boken (houten oefen-katana), iaito (metalen oefen-katana) de Bo (lange stok) en de Naginata (hellebaard)

Aikijo

Binnen het Aikido leert men werken met de jo (korte houten stok 1.28m), maar ook bij Aikibudo Nieuwerkerk zal tijdens de wapenlessen hier aandacht aan worden gegeven. De Aikijo-lessen zullen bijdragen aan het Aikibudo door de oefenvormen en de lichaamsbewegingen die nodig zijn voor de uitvoeringen.

Lessen

Zowel de Aikijo als de Katori Shinto Ryu oefeningen worden zowel alleen als in tweetallen uitgevoerd

Geen interesse in Aikibudo, maar wel in de wapenlessen: Geen probleem! Het is mogelijk om voor slechts 7,50 euro per losse les de wapenlessen te volgen! Kom snel eens langs voor een proefles en ervaar hoe leuk het is.

Mocht je wel Aikibudo lessen volgen bij Aikibudo Nieuwerkerk, dan zijn de wapenlessen gewoon inbegrepen in het reguliere lidmaatschap.

Rooster

De lessen vinden plaats om de 2 weken. Voor 2022 zijn de wapenlessen op de volgende dagen:

• Zondag 13 maart
  • Donderdag 24 maart
  • Zondag 10 april
  • Donderdag 28 april
  • Donderdag 12 mei
  • Zondag 22 mei
  • Zondag 12 juni
  • Donderdag 23 juni
  • Zondag 10 juli
  • Donderdag 28 juli
  • Zondag 14 augustus
  • Donderdag 25 augustus

Verdere data zal volgen in september!

aikibudo